Followers

Mengenali Suami Yang Bermain Kayu Tiga

Suami anda ada perempuan lain? Pasti? Kadangkala terdengar jiran-jiran atau kawan-kawan menceritakan kepada anda,"Farah minggu lepas aku nampak suami awak berkepit dengan perempuan lain."
Apa reaksi anda sebagai seorang isteri.Mungkin ramai daripada kita hanya memekakkan telinga dan menyangka orang-orang yang berkata seperti itu dengki melihat rumahtangga anda.Ingin tahu beberapa tip yang boleh dijadikan panduan.Caranya agak mudah,terdapat beberapa tanda yang suami anda sedang bermain kayu tiga.Ikutilah tip dibawah.Data yang dihimpunkan oleh universiti Chicago cukup mengerikan!70 peratus lelaki pernah bermain kayu tiga denagn isteri atau kekasih mereka sedangkan wanita pula 30 peratus.
Jumlah ini merupakan kenaikan yang cukuo drastik jika dibandngkan dengan kajian pada tahun 1990,di Amerika.Data pada tahun tersebut menunjukkna jumlah lelaki hanya 37 peratus dan perempuan 29 peratus.Di Malaysia,jangan tanya,tak ada data.Mungkin kerana perkara berkaitan dengan ini merupakan satu tabu dalam masyarakat kita.Tapi tak harus dilupakan kita juga perlu mempelajari ilmu'menilik'.Maksudnya ialah ilmu mengenalpasti tanda-tanda suami anda sedang bermain kayu tiga.Hebatnya suami kini lebih mahir menutup 'kecurangannya'.

TANDA-TANDA

1.Siapa yang tak suka diperlakuakn seperti sang Puteri? Jika melayan anda seperti seorang puteri raja bukan kebiasaannya,maka mungkin dia sedang memasang kuda-kuda.Hati-hati dengan perlakuan yang sangat manis,memberi hadiah yang cukup mahal dan istimewa,membawa anda makan ke restoran lima bintang untuk merayakan ulang tahun hari lahir sedangkan dia tak punya budget untuk itu semua.

2.Setelah beberapa tahun menikah,tentu anda dan pasangan sudah memiliki pola kehidupan seks yang rutin.Jika pola itu tiba-tiba berubah menjadi lebih intensif (lebih kerap contohnya),maka anda perlu berasa sedikit curiga.Ketika pasangan anda 'meminta' lebih kerap,maka mungkin dia ingin melampiaskan ghairahnya yang sedang tinggi.Pasangan yang 'bermain kayu tiga'kerapkali ingin melepaskan rasa 'geram' (dengan pelukan dan ciuman) bersama wanita yang dianggapnya akan beri rasa aman.Nah wanita itu tak lain tak bukan adalah pasangan hidupnya yang rasmi.Tentang gaya sewaktu berasmara pula sekiranya dia mula mengubah 'cara-cara yang baru'.Hal ini sekiranya dia ingin menghembuskan variasi baru dalam kehidupan seks anda berdua.tapi anda perlu selidik,dari mana dia mendapat gaya tersebut? Syukurlah kalau dari bahan pembacaannya...

3.Kedengarannya klasik: pulang terlambat,makan di luar,kerana ada mesyuarat dengan klien atau mengerjakan pekerjaan pejabat yang terlambak.Sesekali,alasan itu boleh dipercaya.tetapi jika sudah terlalu sering,anda patut menyiasat kebenaran cerita-cerita tersebut.Misalnya dengan menghantarkan makanan malam ke pejabatnya secara tiba-tiba,atau menjemputnya dari tempat mesyuarat,dengan alasan anda kebetulan lalu di tempat itu.

Tetapi jangan pula anda terus menuduh yang bukan-bukan..Perlulah selidik terlebih dahulu.Bukan tiada kepercayaan kepada pasangan,tetapi sekadar berhati-hati dan menjaga keharmonian rumahtangga agar pasangan yang melakukan kesilapan tidak terus hanyut.Memang kita selalu dengar suami atau kekasih amat tidak suak seandainya pasangannya mencurigai dirinya.Sesungguhnya tiada manusia yang sempurna..Seringkali melakukan kesilapan..Kadangkala mereka mencipta alasan dari kesilapan dan kelamahan pasangan untuk 'bermain kayu tiga'.

0 ulasan:

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Fourth Birthday tickers

Lilypie First Birthday tickers

Album Saye..

My Princess

 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 KEDAI ANEKA ADLINQISADAM |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.