Followers

RENUNGKAN SEJENAK.......

*Mulakanlah hidup anak anda dengan nama panggilan yang baik.Nama panggilan yang kurang baik akan menyebabkan anak anda malu dan merasa rendah diri.Dalam islam sendiri panggilan yang baik adalah digalakkan.

*Berikan anak anda pelukan setiap hari.Kajian menunjukkan anak yang dipeluk setiap hari akan mempunyai kekutan IQ yang lebih kuat daripada anak yang jarang dipeluk.

*Pandanglah anak anda dengan pandangan kasih sayang.Pandangan ini akan membuatkan anak anda lebih yakin diri apabila berhadapan dengan persekitaran.

*Berikan peneguhan setiap kali anak anda berbuat kebaikan.Berilah pujian,pelukan,ciuman,hadiah ataupun sekurang-kurangnya senyuman untuk setiap kebaikan yang dilakukannya.

*Janganlah mengharapkan anak anda yang belum matang itu melakukan sesuatu perbuatan baik secara berterusan,mereka hanya kanak-kanak yang sedang berkembang.Perkembangan mereka membuatkan mereka ingin mengalami setiap perkara termasuklah berbuat silap.

*Apabila berhadapan dengan masalah kerja dan keluarga,pilihlah keluarga.Seorang penulis menyatakan anak-anak terus membesar.

*Di dalam membesarkan dan mendidik anak-anak,janganlah mengeluh.Keluhan akan membuatkan anak-anak merasakan diri mereka beban.

1 ulasan:

lupekanje berkata...

ye betul3x..salam ziarah...

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Fourth Birthday tickers

Lilypie First Birthday tickers

Album Saye..

My Princess

 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 KEDAI ANEKA ADLINQISADAM |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.